Виховна година

                                                             Виробнича практика





25.05.2020
Готуємось до ЗНО!!!!!!



 Перейти на сайт 

Онлайн ЗНО
_________________________________________________________________________
18.05.2020
         Мережа відкриває двері до яскравого, захопливого світу безмежних можливостей для досліджень, спілкування та творчості. Порівняно з офлайн-середовищем, це місце, де допитливість і творчість можуть процвітати, і де ви - молодь розвиваєте  широкий спектр навичок, здавалося б, у менш загрозливому середовищі. 
      Проте Інтернет має свої пастки для необачних. Як і у всіх інших аспектах життя, навчання має важливе значення для розвитку більш осмислених навичок використання онлайн-медіа. “Інтернет, який ми хочемо” – це навчальний посібник для учнів та учениць віком 15-18 років, що розроблений молоддю.
      Його наповнення та підходи розроблені таким чином, щоб відповідати потребам та прагненням сучасної молоді. Метою посібника є спонукати учнів та учениць до роздумів над такими актуальними питаннями як їхні цифрові сліди, репутація, права та обов’язки в Інтернеті. 
    Водночас, різноманітні навчальні вправи запрошують вас,  молодих людей поділитися власним досвідом використання Інтернету та самостійно досліджувати його. Ваші батьки та інші освітяни можуть знайти допоміжний матеріал з питань та заходів, презентованих у цьому посібнику, на веб-сайті www.webwewant.eu, який також слугує платформою, де молодь матиме змогу розмістити та перевірити деякі власні відповіді на поставлені запитання.

04.05.2020
Тільки не мовчи…
Домашнє насильство починається з "незначних дрібниць"
Що таке "домашнє насильство"?
Згідно з законом, який набрав чинності в Україні з початку року, домашнє насильство – це умисне систематичне фізичне, психологічне або економічне насильство щодо колишнього чоловіка або чоловіка (чи дружини), або члена сім'ї, або близької людини, що призводить до фізичних або психологічних страждань, розладів здоров'я, втрати працездатності, емоційної залежності або погіршення якості життя потерпілого.
Довести факт домашнього насильства можна в тому випадку, якщо над членом сім'ї систематично знущаються (інцидент стався три і більше рази) і з'явилися психологічні наслідки. Всі результати насильства потрібно буде доводити шляхом проведення експертиз. Таке застереження законотворчості передбачили, щоб уникнути зловживань.
Якщо з фізичним насильством, до якого можна віднести фізичну біль, травми або каліцтва, все більш-менш ясно, то до терміну "економічне насильство" є питання.
Якщо ваш чоловік/дружина/співмешканець/родич всіляко контролює ваші витрати і доходи, щомісяця перевіряє, на що конкретно ви витратили гроші, вирішує, як вам розпоряджатися своїми особистими коштами, відбирає у вас зарплату — це економічне насильство. Також його іноді називають фінансовим насильством.
Що робити і куди звертатися якщо ви стали жертвою домашнього насильства?
·         В екстреній ситуації дзвонити в поліцію;
·         З метою підвищення обізнаності суспільства про ознаки, прояви, профілактику та протидію домашньому насильству в Україні функціонує "гаряча лінія"*, на яку може зателефонувати кожен за номером 0 800 500 335 або 386 з мобільних і отримати безкоштовну та конфіденційну психологічну або юридичну консультацію.
·         За необхідності - звернутися за медичною допомогою;
·         Пройти лікування, яке відбувається лише за згодою пацієнта або його законного представника.
Також можна звернутися в Центр соціальних служб для сім'ї та молоді (http://lbd.sm.gov.ua/index.php/uk/1267  та https://ring.org.ua/edr/uk/company/23052525) або Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 100.
Як карають "домашніх насильників"?
За домашнє насильство в Україні карають громадськими роботами від 50 до 240 годин, або арештом на строк до 6 місяців, обмеженням волі до 5 років або позбавленням волі до 2 років.
Кримінальну відповідальність спричинить примушення до шлюбу, до продовження примусового шлюбу/співжиття або спонукання до еміграції. За це передбачений арешт до півроку, обмеження або позбавлення волі до 3 років. Більш суворе покарання при повторному порушенні протягом року або якщо порушували групою, або щодо двох і більше людей, або у відношенні людини до шлюбного віку (тоді - обмеження/позбавлення волі до 5 років).
Якщо мова йде про насильство сексуального характеру, не пов'язане з проникненням у тіло іншої особи без добровільної згоди на це. Відтепер будуть карати тюремним строком від 3 до 7 років за такі дії по відношенню до чоловіка, колишнього чоловіка (дружини), родича або близької людини; або ж стосовно особи в зв'язку з виконанням нею службового, професійного, громадського обов'язку або вагітної жінки. Сексуальне насильство щодо особи віком до 14 років незалежно від її згоди тягне покарання від 5 до 10 років позбавлення волі.
Також введена відповідальність не тільки за незаконне проведення аборту, але і за незаконну стерилізацію - до 5 років в'язниці з позбавленням права обіймати певні посади до 3 років або без такого.
Навіть якщо потерпілий відмовився від обвинувачення у кримінальному провадженні про домашнє насильство, провадження не зможуть закрити. А угоду про примирення зможуть укладати тільки з ініціативи потерпілого.
До обставин, які пом'якшують покарання, відносять вчинення злочину під впливом сильного душевного хвилювання, викликаного жорстоким поводженням або таким, що принижує честь і гідність особи, а також при наявності системного характеру такої поведінки з боку потерпілого. Так, умисне вбивство, вчинене в стані сильного душевного хвилювання, карається обмеженням або позбавленням волі до 5 років.

Чи може розраховувати жертва домашнього насильства на компенсацію?

Так, може. Законом встановлено право особи, яка постраждала від домашнього насильства, вимагати від кривдника, наприклад, компенсації витрат на лікування, отримання консультацій або на оренду житла, знятого з метою попередження вчинення домашнього насильства.


file:///C:/Users/User/Downloads/urpp_2017_1_9.pdf  (додаткова інформація)

_________________________________________________________________________

                                                                       ДО УВАГИ УЧНІВ ТА ЇХ БАТЬКІВ!
Правила поведінки та техніку безпеки під час карантину.

ІНСТРУКЦІЯ
з техніки безпеки учнів під час карантину
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Інструкція з безпеки учнів під час  карантину поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу у період перебування учнів на карантині.
1.2. Інструкцію розроблено відповідно до «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563, «Правила дорожнього руху України», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, «Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України», затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Головного управління державної пожежної охорони від 30.09.1998 № 348/70.
1.3. Усі учасники навчально-виховного процесу повинні знати правила надання першої (долікарської) допомоги при характерних ушкодженнях, мати необхідні знання і навички користування медикаментами.
2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПІД час карантину
2.1. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів перед початком карантину:
2.1.1. Перед початком  карантину слід чітко визначити терміни початку та завершення . карантина.
2.1.2. У разі продовження карантину телефонувати в останній день визначених термінів до приймальної навчального закладу вихователеві або класному керівникові для визначення нового терміну карантину.
2.2. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час карантину:
2.2.1. Під час карантину, перебуваючи на вулиці й ставши учасником дорожньо-транспортного руху, чітко виконувати правила дорожнього руху:
● рухатися тротуарами і пішохідними доріжками, дотримуючись правого боку;
● за межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини, йти назустріч руху транспортних засобів;
● переходити проїжджу частину тільки по пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, а за їх відсутності — на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;
● у місцях із регульованим рухом зважати тільки на сигнали регулювальника чи світлофора;
● виходити на проїжджу частину з-за транспортних засобів упевнившись, що не наближаються інші транспортні засоби;
● чекати на транспортний засіб тільки на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;
● на трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, можна виходити на проїжджу частину лише з боку дверей і тільки після зупинки трамвая;
● у разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору, чи спеціальним звуковим сигналом, потрібно утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її;
● категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом або встановленими місцями;
● рухатися по дорозі велосипедом можна тільки дітям, які досягли 16 років; мопеди й велосипеди повинні бути обладнанні звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду — білого кольору, по боках — оранжевого, позаду — червоного; на голові у водія має бути захисний шолом; чітко дотримуватися правил дорожнього руху;
● водіям мопедів і велосипедів заборонено: керувати транспортом із несправним гальмом і звуковим сигналом, у темну пору доби; рухатися автомагістралями, коли поряд є велосипедна доріжка; рухатися тротуарами і пішохідними доріжками; їздити не тримаючись за кермо та знімати ноги з педалей; перевозити пасажирів; буксирувати інші транспортні засоби;
● для катання на інших засобах (скейтборд, самокат, ролики та ін.) обирати місце на дитячих майданчиках та ін., на проїжджу частину виїжджати заборонено;
● учні повинні виконувати зазначені правила, а також інші Правила дорожнього руху України, знання про які отримані на уроках основ здоров'я; виховних годинах, предметних уроках;
● перебувати поблизу залізничних колій дітям без супроводу дорослих заборонено;
● учні, користуючись транспортним засобом, повинні сидіти або стояти тільки в призначених для цього місцях, тримаючись за поручень або інше пристосування.
2.2.2. Під час карантину, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, приміщеннях, транспорті, учні повинні чітко виконувати правила пожежної безпеки:
● заборонено брати з собою вогненебезпечні предмети, що можуть спричинити пожежу (запальнички, сірники, петарди, бенгальські вогні, феєрверки, цигарки, легкозаймисті речовини, вогнезаймисту рідину та ін.);
● користуватися газовою плитою вдома тільки зі спеціалізованим електричним приладом для вмикання під наглядом дорослих;
● заборонено використовувати віконниці на вікна для затемнення приміщень і застосовувати горючі матеріали; зберігати бензин, газ та інші легкозаймисті горючі рідини, приносити їх до приміщення; застосовувати предмети оформлення приміщень, декорації та сценічне обладнання, виготовлене з горючих синтетичних матеріалів, штучних тканин і волокон (пінопласту, поролону, полівінілу та ін.); застосовувати відкритий вогонь (факели, свічки, феєрверки, бенгальські вогні та ін.), використовувати хлопавки, застосовувати дугові прожектори, влаштовувати світлові ефекти із застосуванням хімічних та інших речовин, що можуть спричинити загоряння; встановлювати стільці, крісла і інші конструкції, виконані з пластмас та легкозаймистих матеріалів, а також захаращувати предметами проходи і аварійні виходи;
● у жодному разі не брати на вулиці чи в іншому місці незнайомих чи чужих предметів, зокрема, побутову техніку, не вмикати їх у розетку вдома чи в інших установах — це може призвести до вибуху та надзвичайної ситуації;
● не наближатися до електроприладів, музичної апаратури, що живляться струмом. Користуватися електроприладами тільки сухими руками і в присутності батьків. У разі виявлення обірваних проводів, неізольованої проводки, іскріння проводки, негайно повідомити дорослих;
● не скупчуватися біля проходів у громадських установах, входах та виходах, у приміщеннях вестибюлю;
● під час участі в масових заходах не галасувати, не свистіти, не бігати, не стрибати, не створювати травмонебезпечних ситуацій у приміщенні, дотримуватися правил пожежної безпеки;
● у разі пожежної небезпеки — наявності вогню, іскріння, диму — негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу. Викликати службу пожежної охорони за номером 101, назвавши своє ім'я, прізвище, коротко описавши ситуацію: наявність вогню, диму, кількість людей у приміщенні, свій номер телефону;
● при появі запаху газу в квартирі, приміщенні у жодному разі не вмикати електроприлади, не користуватися стаціонарним чи мобільним телефоном, відчинити вікна, двері, перевірити приміщення, вимкнути газову плиту й вийти з приміщення; покликати на допомогу дорослих, негайно повідомити в газову службу за номером 104 чи 101 пожежну охорону; назвавши своє ім'я, прізвище, коротко описавши ситуацію й залишивши свій номер телефону.
2.2.3. Під час карантину, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, громадських місцях, приміщеннях, транспорті та ін. учні повинні чітко виконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння та ін.:
● під час карантину заборонено перебувати біля водоймищ без супроводу дорослих для запобігання утеплення дітей;
● категорично заборонено наближатися й перебувати біля будівельних майданчиків, кар'єрів, напівзруйнованих будівель для запобігання обрушень будівельних матеріалів і попередження травм та загибелі дітей;
● категорично заборонено вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби, стимулятори;
● заборонено брати до рук, нюхати, куштувати незнайомі дикі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отруєння;
● пересуватися обережно, спокійно. Беручи участь в іграх, не створювати хаотичного руху, не штовхатися, не кричати. На вулиці бути обережним, дивитися під ноги, щоб не впасти в яму чи у відкритий каналізаційний люк;
● не наближатися на вулиці до обірваних, обвислих проводів, або проводів, що стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння — такі проводи ще можуть бути підживлені електрострумом;
● не наближатися до щитових, не залазити на стовпи з високовольтними проводами — можна отримати удар електрострумом від високовольтних живлень за 5 м;
● бути обережним на дитячих майданчиках, у парках відпочинку: спочатку переконатися, що гойдалки чи атракціони, турніки, прилади справні, сильно не розгойдуватися й не розгойдувати інших, щоб не призвести до падіння чи іншого травмування;
● не виходити на дах багатоповерхівки для попередження падіння дітей із висоти;
● не наближатися до відчинених вікон, не нахилятися на перила, парапети сходинок для запобігання падіння дітей із висоти;
● не спускатися в підвали будинків чи інші підземні ходи, катакомби, бомбосховища — там може бути отруйний газ;
● не контактувати із незнайомими тваринами для запобігання отримання укусів від хворих на сказ тварин;
● застосовувати всі знання й правила, отримані на уроках основ здоров'я, виховних годинах, навчальних уроках.
2.2.4. Під час карантину учні повинні виконувати правила безпеки життєдіяльності під час самостійного перебування вдома, на вулиці, у громадських місцях, друзів, у замкнутому просторі приміщень із незнайомцями, а також виконувати правила попередження правопорушень та насильства над дітьми:
● не розмовляти й не контактувати із незнайомцями, у жодному разі не передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками міліції. Слід одразу кликати на допомогу й швидко йти до людей;
● не підходити до автомобілів із незнайомцями, навіть якщо вони запитують дорогу. Краще відповісти, що не знаєте, і швидко йти геть;
● перебувати без супроводу дорослих на вулиці дітям до 10-ти років можна до 20 год., до 14-ти років — до 21 год., до 18-ти років — до 22 год. У темну пору року — із настанням темряви;
● діти мають право не відчиняти дверей дому навіть представникам правоохоронних органів. Якщо незнайомець запитує, коли повернуться батьки, слід повідомити, що незабаром — вони у сусідів, тим часом зателефонувати батькам, а двері незнайомцям не відчиняти;
● триматися подалі від тих, хто влаштовує бійки, не брати участі в суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травми; у стосунках із оточуючими слід поводитися толерантно;
● не заходити в під'їзд, ліфт із незнайомцями; слід одразу кликати на допомогу, якщо незнайомець провокує якісь дії щодо вас. Бути уважними, оглядатися й перевіряти, чи не слідкує за вами хтось під час проходу провулків, підземних переходів, між будинками, у тунелях. Якщо за вами хтось іде, зупинитися й відійти осторонь, щоб потенційний переслідувач пройшов повз вас;
● не вчиняти дії; що можуть призвести до правопорушень. Неповнолітніми у кримінальному праві вважаються особи віком до 18-ти років. За злочини, вчинені після настання 14-річного віку, неповнолітні підлягають кримінальній відповідальності. Позбавлення волі неповнолітньому може бути строком не більше ніж на 10 років. Найсуворішим примусовим виховним заходом є направлення до спеціальних навчально-виховних установ, що здійснюється примусово, незалежно від бажання неповнолітнього чи його батьків;
● батьки неповнолітніх, які не займаються вихованням своїх дітей, підлягають адміністративному штрафу в розмірах, передбачених відповідною статтею Карного кодексу України;
● всеукраїнські гарячі лінії підтримки дітей та молоді України:
     - Всеукраїнська лінія «Телефон довіри» - 800-500-21-80;
     - національна гаряча лінія з питань попередження насильства над дітьми та захисту прав дітей - 500-500-33-50 (у межах України дзвінки безкоштовні).
2.2.5. Під час карантину  учні повинні виконувати правила із запобігання захворювань на грип, інфекційні та кишкові захворювання, педикульоз та ін.:
● при нездужанні не виходити з дому, щоб не заражати інших людей, викликати лікаря;
● хворому призначити окреме ліжко, посуд, білизну;
● приміщення постійно провітрювати;
● у разі контакту із хворим надягати марлеву маску;
● хворому слід дотримуватися постільного режиму;
● вживати заходів профілактики: їсти мед, малину, цибулю, часник; чітко виконувати рекомендації лікаря;
● перед їжею мити руки з милом;
● не їсти брудних овочів та фруктів, ретельно їх мити;
● для запобігання захворювань на педикульоз регулярно мити голову; довге волосся у дівчат має бути зібране; не користуватися засобами особистої гігієни (гребінцем) інших осіб, а також не передавати свої засоби гігієни іншим. Не міряти й не носити чужого одягу, головних уборів, а також не передавати іншим свій одяг;
● не вживати самостійно медичних медикаментів чи препаратів, не рекомендованих лікарем;
● якщо ви погано почуваєтеся, а дорослих поряд немає, слід викликати швидку медичну допомогу за номером 103, описавши свій стан, назвавши номер свого телефону, домашню адресу, прізвище, ім'я, а також зателефонувати батькам.
3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ У РАЗІ ВИНИКНЕННЯ НАДЗВИЧАЙНОЇ АБО АВАРІЙНОЇ СИТУАЦІЇ
3.1. Не панікувати, не кричати, не метушитися, чітко й спокійно виконувати вказівки дорослих, які перебувають поряд.
3.2. Зателефонувати батькам, коротко описати ситуацію, повідомити про місце свого перебування.
3.3. Якщо ситуація вийшла з-під контролю дорослих, слід зателефонувати в служби екстреної допомоги за телефонами:
101 — пожежна охорона;
102 — міліція;
103 — швидка медична допомога;
104 — газова служба, коротко описати ситуацію, назвати адресу, де відбулася надзвичайна ситуація, а також своє прізвище, ім'я, номер свого телефону.
3.4. За можливості слід залишити територію аварійної небезпеки.

_________________________________________________________________________________


Як організувати навчання дитини під час карантину 
(10 порад батькам)
Як організувати навчання дитини під час карантину (10 порад батькам)

1.         Сімейна нарада
Планування і організація – важливі складові успіху домашньої освіти під час карантину. Якщо ви хочете, щоб навчання пройшло успішно, зберіть всю сім’ю за одним столом і проговоріть, як тепер зміниться ваше життя. Поговоріть з дітьми про нові правила і донесіть до них думку, що, незважаючи на те, що вони тепер сидять вдома, вони все одно будуть отримувати домашні завдання, які необхідно виконувати вчасно.
2.         Розробіть розклад
Важливо створити розклад, який буде включати в себе навчання, прийоми їжі, домашні справи та інші заняття. Підключіть до створення розкладу дітей – їм буде простіше дотримуватися його, якщо вони приймали участь у його створені.
3.         Зверніться до керівництва групи за підтримкою
Зверніться до керівництва групи вашої дитини, яким чином вони готові вам допомогти: це стосується навчальної програми, онлайн-платформ і доступних ресурсів. Поспілкуйтеся з викладачами вашої дитини і дізнайтеся, чого конкретно від неї очікують з точки зору виконання завдань і навчальної роботи на час карантину.
4.         Створіть дітям відповідне освітнє середовища
Не забувайте про те, що кожна дитина має різні здібні до навчання і концентрації, і кожен буде відчувати себе комфортніше в різних умовах. Допоможіть їм створити власний робочий простір: за обіднім столом, у власному ліжку або в затишному кріслі у вітальні. І не забувайте про те, що іноді зміна локації більше підходить дітям, які звикли переходити з одного кабінету в інший з кожним наступним уроком.
5.         Не бійтеся запропонувати «хабар»
Деякі учні мотивують себе самі, а деяким потрібно ввести додаткову умову, наприклад: «Тобі потрібно зробити одне, перш ніж ти зможеш зробити друге». Обмінюйте зроблені уроки на час, проведений перед телевізором або за відеоіграми, однак запам’ятайте, що правила повинні бути прозорими і чіткими, щоб діти ясно розуміли, що їм потрібно зробити для того, щоб отримати певну нагороду. Рекомендую, записати всі справи на день і викреслювати їх у міру виконання, щоб діти могли спостерігати за своїм прогресом (метод «Чиста дошка»).
6.         Робіть перерви
Протягом звичайного навчального дня у ваших дітей є можливість перепочити – перерва. Не забувайте дозволяти їм робити такі ж перерви, коли вони займаються вдома.
7.         Дайте дітям владу
Якщо подумати, зовсім неважливо, в якому порядку діти будуть виконувати завдання і робити домашню роботу. Необхідно надати їм можливість самим вибирати порядок роботи і терміни її виконання. Просто візьміть аркуш паперу і запишіть на ньому всі завдання на сьогодні. Дозвольте дітям самим виконати завдання з цього списку в будь-якому зручному для них порядку, викреслюючи ті, які вже готові.
8.         Обговоріть зроблене
Важливі короткі заключні зустрічі, які варто проводити з дітьми в кінці кожного навчального дня.
Обговоріть питання, які у них виникли, відмітьте прогрес у навчанні.
9.         Похваліть дітей та себе
Ви опинилися в незнайомій ситуації,  ваш «навчальний день» не буде ідеальним, і це нормально. Просто пам’ятайте, що і ви, і ваші діти адаптуються до чогось абсолютно нового, тому вас неминуче чекають труднощі . Карантин – це важкий стрес для всіх. Невизначеність, страх за власне здоров’я, хвилювання за близьких, напружена обстановка на роботі, а ще й закриття навчальних закладів – це стрес для кого завгодно. Знайдіть можливість похвалити дітей та себе у цій ситуації.
10.     Відпочивати та веселитись
Не звинувачуйте себе за те, що щось не вдалося. Станьте однією командою, прислухайтеся один до одного і не забувайте відпочивати і веселитися.
_______________________________________________________________________________

Основні небезпеки Інтернету

До основних загроз які чатують на користувачів Інтернету прийнято відносити такі:
·         Можливість розголошення приватної інформації;
·         агроза зараження комп'ютерними вірусами;
·         велика кількість неперевіреної та неправдивої інформації;
·         використання соціотехнік, різноманітних схем шахрайства;
·         спами;
·         можливість розвитку Інтернет-залежності;
·         велика ймовірність зустрітись зі  сценами насильства, порнографією, жорстокістю
·         грубощі, приниження і образи в мережі. 


Кібербулінг або агресія в Інтернеті: способи розпізнання і захист дитини
Кібербулінг - це напади з метою завдання психологічної шкоди, які здійснюються через електронну пошту, миттєві повідомлення в чатах, на веб-сайтах, в соціальних мережах, текстові повідомлення або зображення, фото, відео. Будь-які її форми мають на меті дошкулити, нашкодити чи принизити людину дистанційно, без фізичного насильства (на відміну від булінгу). «Зброєю» булера стають соціальні мережі, форуми, чати, мобільні телефони тощо.
На жаль, така форма цькування набирає все більших обертів. Часто діти не розуміють, як можуть захиститися від кібербулінгу. Більш того, батьки самі часто не розуміють, як себе поводити і яким чином захистити дитину. А якщо врахувати швидкість поширення негативу в інтернеті, декому може здатися, що з проблемою нереально впоратися.
67% дітей страждають від булінгу в сучасних навчальних закладах (згідно з дослідженням UNICEF Ukraine).
Причини кібербулінгу
Причин у агресії безліч, вона може бути вмотивованою чи непередбачуваною. У реальності чи в інтернеті практично однаково розкриваються стосунки «агресор-жертва». Механізм їх взаємодії фактично ідентичний. Так само часто ворожнеча з реального світу переходить у віртуальний. Діти можуть знати, хто знущається над ними в інтернеті. Булінг сьогодні стає кібербулінгом.
Але найстрашніше те, що нападати можуть незнайомці, які переслідують свої мерзенні цілі. В інтернеті дуже просто бути анонімним, що підвищує шанси стати жертвою знущання, бо анонімність передбачає безкарність.
Залякування може відбуватися у будь-яку годину доби та в будь-якому місці. Найгірший сценарій, коли це трапилось у момент самотності дитини. Адже може здатися, що виходу немає.
Різновиди кібербулінгу
Використання особистої інформації – викрадення паролів від приватних сторінок, електронної пошти для подальших погроз чи розповсюдження спаму.
Анонімні погрози – анонім надсилає листи погрозливого змісту довільного або цілеспрямованого характеру, особлива ознака – наявність ненормативної лексики та груба мова.
Кіберпереслідування – це одна з найжахливіших форм. Жертву приховано вистежують для скоєння нападу, побиття, зґвалтування. Шкідники можуть збирати інформацію про жертву, слідкуючи за її повідомленнями в соцмережах – фото, селфі з місця подій, розповіді про своє життя.
Тролінг – розміщення в Інтернеті провокаційних повідомлень з метою викликати конфлікти між учасниками.
Хепі-слепінг  (“радісне побиття”) – назва закріплена за відеороликами із записами реальних сцен насильства, які розміщуються в мережі Інтернет  без згоди жертви.
P.S. Карається законом.
Сексуальні посягання – з появою інтернету сексуальні збочення вийшли на новий рівень. Педофіл, замаскувавшись під фейковим ім'ям чи прикинувшись другом батьків, може запросити дитину на зустріч чи вивідати в неї час та місце, коли вона буде сама.
Відчуження – будь-яка людина рано чи пізно хоче бути включеним в якусь групу. Виключення з неї сприймається дуже гостро, болісно. У дитини падає самооцінка, руйнується його нормальний емоційний фон.
Наслідки кібербулінгу:
-          психологічно зламана особистість;
-          замкненість у собі;
-          відчуження від реального життя;
-          боязнь спілкуватися із однолітками;
-          “Прощання з життям” (суїцид);
-          дміністративна та кримінальна відповідальність (штраф, ув'язнення);
-          осуд оточуючих.
Як виявити ознаки кібербулінгу
Кібербулінг має декілька проявів, жоден з яких не можна ігнорувати:
v відправка погрозливих та образливого змісту текстових повідомлень;
v троллінг (надсилання погрозливих, грубих повідомлень у соціальних мережах, чатах чи онлайн-іграх);
v демонстративне видалення дітей зі спільнот у соцмережах, з онлайн-ігор;
v створення груп ненависті до конкретної дитини;
v пропозиція проголосувати за чи проти когось в образливому опитуванні;
v провокування підлітків до самогубства чи понівечення себе (групи смерті типу “Синій кит”, “Червона сова”);
v надсилання фотографій із відвертим зображенням (як правило, дорослі надсилають дітям).
Пам'ятка для захисту від кібербулінгу
Здійснюйте батьківський контроль. Робіть це обережно з огляду на вікові особливості дітей (час від часу переглядайте історію браузеру).
Застерігайте від передачі інформації у мережі. Поясніть, що є речі, про які не говорять зі сторонніми: прізвище, номер телефону, адреса, місце та час роботи батьків, відвідування навчального закладу та гуртків – мають бути збережені у секреті.
Навчіть критично ставитися до інформації в інтернеті. Не все, що написано в мережі – правда. Якщо є сумніви в достовірності – хай запитує у старших.
Розкажіть про правила поведінки в мережі. В інтернеті вони такі самі, як і в реальності, зокрема, повага до співрозмовників.
Станьте прикладом. Оволодійте навичками безпечного користування інтернетом, використовуйте його за призначенням, і ваші діти робитимуть так само.
             Якщо дитина потерпає від знущань кібербулера, їй буде дуже складно зізнатися у цьому батькам чи ще комусь. На це є декілька причин:
•  страх, що дорослі не зрозуміють сенсу проблеми;
•  страх бути висміяним через буцімто незначну проблему;
•  страх бути покараним чи що постраждає хтось рідний за «донос» на булера, особливо, якщо цькування зайшли далеко і дитина під контролем агресора;
•  страх з'ясувати, що «сам винен» і знущання цілком справедливі.
Як бачите, в основі всіх причин мовчання лежить страх за себе чи близьких. У свою чергу це є наслідком заниженої самооцінки.
Боротьбу з кібербулінгом ускладнює безкарність в інтернет-просторі, коли кожен може видати себе за будь-кого, не відповідаючи за наслідки дій.
Найкраще що можуть зробити батьки та вчителі – виховувати в дитині упевненість в собі, розказувати їй про небезпеку, будувати довірливі відносини. Тоді у разі виникнення такої негативної ситуації хлопчик чи дівчинка одразу ж звертались по допомогу дорослих, або ж не реагували на негатив.


_________________________________________________________________________________


 Короновірус в Україні: симптоми та профілактика


Важливо знати!!!!
https://kanalukraina.tv/ua/news/uzhe-v-ukraine-vse-chto-nuzhno-znat-o-koronaviruse-i-kak-uberechsya-ot-opasnoy-bolezni
_________________________________________________________________________________


Онлайн-тести

Інтерактивні завдання для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу. Обирай для себе тест, або скористайся кодом, який надав учитель для виконання домашнього завдання.
_________________________________________________________________

06.04.2020
 Сьогодні 6 квітня. Країна в цей день св'яткує


Міжнародний день спорту на благо миру та розвитку

До цього дня вчені та історики не можуть прийти до однозначного висновку - де ж вперше людина вигадала спорт. Це не дивно, так як діяльність, яку сучасна наука відносить до такого поняття, як заняття спортом, була притаманна без винятку всім людям по всій землі і схоже, що в усі часи. Змагання, гра, розвага, активний відпочинок, численні інтелектуальні вправи, досягнення кращих результатів, тренування фізичних та інших навичок, ось лише невеликий перелік тих видів діяльності, які включає в себе це широке поняття. І не дивлячись на максимальний накал зусиль і емоцій, які іноді додаються при занятті спортом, однозначно одне - це абсолютно мирний процес. Він сприяє розвитку і є життєствердним в усіх відношеннях.
Відзначаючи ці характерні і безцінні моменти спортивної діяльності для кожної людини і для суспільства в цілому, враховуючи ряд міжнародних ініціатив, 23-го серпня 2013-го року Генеральна Асамблея ООН прийняла резолюцію № A/RES/67/296, в якій проголосила 6-е квітня Міжнародним днем спорту на благо миру та розвитку.
Нагадаємо, що повага, і по можливості гідне ставлення до спорту, і спортивних змагань, супроводжувало суспільне життя протягом різних історичних поворотів. Приміром, за даними проекту DilovaMova.com, в недавній історії, ще з часів Радянського Союзу, в державних календарях був присутній «День фізкультурника», який відзначався в другу суботу серпня. Після подій початку 90-х років, фізкультура і спорт вже традиційно залишалися бажаними і улюбленими заняттями для багатьох жителів великої країни, адже це і здоров’я, і бадьоре самопочуття, і маса позитивних емоцій. Свята, присвячені фізичній культурі та спорту благополучно збереглися в національних календарях деяких незалежних держав, що прийшли на зміну СРСР. Приміром, в нашій суверенній Україні «День фізичної культури і спорту» зараз відзначається в другу суботу вересня, згідно до Указу Президента України від 29-го червня 1994-го року № 340/94. Також є і «Міжнародний день спортивного журналіста», який відзначається щорічно 2-го липня.
Спорт на благо миру та розвитку - ключове формулювання цієї міжнародної події, яке підкреслює важливість і необхідність цього виду загальнолюдської діяльності для всіх нас, для суспільства, держави, урядових та неурядових організацій. Здоровий спосіб життя, фізична і інтелектуальна активність є запорукою нашого загального процвітання і благополуччя. 
З святом Вас!
 Пройдіть  тест 
____________________________________________________________
13.04.2020 

Відчуваєте гостру нестачу спілкування під час карантину? Не проблема. Залишайтесь вдома та водночас будьте поряд з близькими за допомогою сучасних сервісів відеозв’язку, що підійдуть вам для різних потреб – від групових занять спортом до онлайн-вечірок з близькими.
ZOOM
За допомогою цього сервісу можна влаштовувати ділові відеоконференції, записувати відеодзвінки, спілкуватися в чаті. Є безкоштовна версія, де є можливість до 50 осіб, але з обмеженням по часу в 40 хвилин.
Щоб скористатися програмою, її необхідно завантажити. Введіть на сайті сервісу адресу вашої електронної пошти, на який прийде лист. За посиланням перейдіть на сторінку реєстрації. Відразу ж можете ввести електронну пошту колег і друзів, щоб запросити їх до відеочату. Далі програма згенерує унікальне посилання, після переходу за яким сервіс автоматично встановиться на ваш комп'ютер.
Appear.in
Сервіс дозволяє проводити безкоштовні відеодзвінки, в яких можуть брати участь до 8 осіб (ідеально для вечірки з колегами! :)). У програми приємний інтерфейс з фоном у вигляді зображення північного сяйва. Сервіс працює прямо з браузера і не вимагає завантаження та реєстрації. Потрібно всього лише придумати назву бесіди або ввести своє ім'я. Сервіс автоматично генерує посилання на ваш канал для відеозв'язку. Це посилання ви просто відправляєте своїм друзям або колегам, і вони підключаються до дзвінка.
Discord
Популярна програма серед відео геймерів. Є аудіо- та відеодзвінки, групові чати, листування, групи за інтересами і відеоконференції. За бажання тут можна обмінятися файлами, а запущена програма при цьому мінімально навантажуватиме систему.
ooVoo
Сервіс оцінять ті, кому необхідно зафіксувати розмову – всі відеодзвінки можна записувати, а потім, наприклад, викладати на YouTube чи залишити на комп’ютері для домашнього використання.
Безкоштовний функціонал сервісу також включає відеоконференції на 12 осіб, передачу файлів (до 25 Мб), обмін текстовими повідомленнями.
Щоб користуватися ooVoo, його необхідно завантажити на комп’ютер (займе не більше 30 секунд). А от процес реєстрації може видатись не зовсім зручним: вам необхідно вказати дату вашого народження, ім'я прізвище, вік і стать. Також при завантаженні вам може автоматично встановитися антивірусна програма.
Line
Якщо у вас є необхідність провести конференцію з мобільного, рекомендуємо встановити кросплатформовий мобільний месенджер Line, який має безліч можливостей (аудіочати, відеочати, конференції, листування, обмін файлами та інше), включаючи дуже корисний імпорт контактів з телефонної книги.
Line добре зарекомендував себе у бізнес-спільноті, адже передбачає безкоштовну організацію групових конференц-дзвінків за участю до 200 користувачів.
Користуйтесь сервісами для спілкування з близькими чи колегами та бережіть своє здоров’я, залишаючись вдома!
_________________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар