Завдання з інформатики І курс

 

Тема 1. Інформаційні технології в суспільстві.

11 група, 12 група - 02.09.20
Урок № 1. Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси.

Презентація " Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси"
Презентація "Техніка безпеки"
Перевір себе
Тест "Інформаційні технології в суспільстві"
Тест "Техніка безпеки в комп'ютерному класі"
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.6-1
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 11 - пит.13
Виконати завдання: стор. 11-  пит. 5*
                                                    
                                             11 група- 07.09.20; 12 група  - 09.09.20
Урок № 2. Сучасні інформаційні технології  та системи.
Презентація "Сучасні ІТ"
Перевір себе
Д/з. Опрацювати підручник Ривкінд  стор.7-9
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 9 - пит.10
Виконати завдання: стор. 9-  пит. 6*

11 група- 07.09.20; 12 група  - 10.09.20
Урок № 3. Проблеми інформаційної безпеки. 
Загрози при роботі в Інтернеті і їх уникнення.
Презентація " Проблеми  інформаційної безпеки. Загрози при роботі в Інтернеті і їх уникнення"
Перевір себе
Тест  "Основи інформаційної системи"
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд  стор.10-14
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 14 - пит.8
Виконати завдання: стор. 14-  пит. 2*

11 група- 09.09.20; 12 група  - 11.09.20
Урок № 4.  Навчання в Інтернеті. 
Професії майбутнього - аналіз тенденцій на ринку праці. 
Презентація " Навчання в Інтернеті"
Перевір себе
Д/з. Опрацювати підручник Ривкінд  стор.18-24
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 24 - пит.3
Виконати завдання: стор. 24-  пит. 6*

                                                 11 група- 14.09.20; 12 група  - 16.09.20
                                               Урок № 5. Комп'ютерно - орієнтовані засоби                                                               планування,  виконання і прогнозування результатів навчальної, 
                                                    дослідницької і практичної діяльності. 

Презентація "Комп'ютерно - орієнтовані засоби планування"
Працюємо з комп'ютером
Перевір себе Тест

Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.25  - 31 

Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 30 - пит.7
Виконати завдання: стор. 30-  пит. 5*

11 група- 14.09.20; 12 група  - 17.09.20
Урок № 6-7.  Інтернет-маркетинг та інтернет-банкінг. 
Поняття про штучний інтелект, інтернет речей
Презентація " Інтернет- маркетинг та інтернет -банкінг"
Презентація "Штучний інтелект"
Пактичне завдання до уроку № 7
Перевір себе
Тест  "Інтернет-маркетинг та інтернет-банкінг" 
Тест "Штучний інтелект"
Д/з. Опрацювати підручник Ривкінд   32-39; стор 40 -47
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 47 - пит.8
Виконати завдання: стор. 48-  пит. 9*

Тема 2. Моделі і моделювання. Аналіз та візуалізація  даних

11 група- 21.09.20; 12 група  - 23.09.20
Урок № 8. Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. 
Комп'ютерний експертимент. 
Презентація до уроку
Перевір себе
Тест " Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.36-42
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 41 - пит.7
Виконати завдання: стор. 42-  пит. г*

11 група- 21.09.20; 12 група  - 30.09.20
Урок № 9. Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних.
Презентація до уроку
Перевір себе
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.42-48
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 48 - пит.3
Виконати завдання: стор. 48-  пит. 5*

11 група- 23.09.20; 12 група  - 01.10.20
Урок № 10. Обчислення основних характеристик вибірки. 
Презентація до уроку
Перевір себе
Інтерактивна вправа + тест . (Почати тест.....)
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.42-48
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 48 - пит.4
Виконати завдання: стор. 48-  пит. 3*

11 група- 30.09.20; 12 група  - 05.10.20
Урок № 11. Візуалізація рядів даних. 
Створення діаграм.  Аналіз даних.
Презентація до уроку
Перевір себе
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.49-56
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 56 - пит.2
Виконати завдання: стор. 56-  пит. 5*

                                                              11 група- 23.09.20; 12 група  - 01.10.20
                                                              Урок № 12. Візуалізація рядів даних. 
Інфорграфіка
Презентація до уроку
Перевір себе
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.49-56
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 56 - пит.8
            Виконати завдання: стор. 56-  пит. 6*

11 група- 06.10.20; 12 група  - 12.10.20
Урок № 13. Розв'язування систем рівнянь. 
Результат практичної роботи надіслати на електронну скриньку викладача.
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.49-56
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 56 - пит.4
Виконати завдання: стор. 56-  пит. 7*

11 група- 07.10.20; 12 група  - 12.10.20
Урок № 14. Візуалізація рядів і трендів  даних. 
Презентація до уроку
Практична робота (виконати одну задачу на вибір)
Перевір себе
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.72-78
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 77 - пит.3, 5*
Виконати задачу: стор. 77-  пит. 1, 6*

11 група- 07.10.20; 12 група  - 19.10.20
Урок № 15. Програмні   засоби  для складних обчислень, 
аналізу даних та фінансових розрахунків
Презентація до уроку
Перевір себе
Виконати тест (Почати тест....)
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.57-64
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 63 - пит.3
Виконати задачу: стор. 63-  пит. 3*

11 група- 13.10.20; 12 група  - 19.10.20
Урок № 16. Розв'язування задач з різних предметних галузей 
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд 69-74 
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 74 - пит.1
Виконати задачу: стор. 74-  пит. 7*

11 група- 13.10.20; 12 група  - 20.10.20
Урок № 17. Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з тем:

Тема 3. Системи керування базамим  даних.

11 група- 20.10.20; 12 група  - 26.10.20
Урок № 18. Поняття  бази даних
 і  систем  керування базами даних,  їх призначення.
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд 75-77
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 81 - пит.2, 5*
Виконати задачу: стор. 81-  пит. 3*

11 група- 20.10.20; 12 група  - 26.10.20
Урок № 19. Модель "сутність - зв'язок" предметної області"
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд стор.78-81
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 81 - пит.7
Виконати задачу: стор. 63-  пит. 5*

11 група- 21.10.20
Урок № 20. Реляційні   бази даних, їхні обєкти. ключі й зовнішні ключі. звязки між записами і таблицями. визначення типу зв'язку. 
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд 82-86; стор. 84-85
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 85 - пит. 2
Виконати задачу: стор. 86-  пит. 2*

11 група- 21.10.20
Урок № 21. Cтворення та відкриття бази даних. Створення таблиць. 
Введення і редагування даних різних типів. 
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд 87-95
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 94 - пит. 5
Виконати завдання: стор. 95-  пит. 4*
11 група- 27.10.20
Урок № 22. Впорядкування, пошук і фільтрування даних
Перевір себе
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд 95-101
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 100 - пит. 8
Виконати завдання: стор. 101-  пит. 4*
11 група- 27.10.20
Урок № 23. Створення звітів за однією та кількома таблицями
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд 95-101
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 100 - пит. 5
Виконати завдання: стор. 101-  пит. 3*
11 група- 28.10.20
Урок № 24. Запити на вибірку
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд 101-107
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 107 - пит. 3
Виконати завдання: стор. 107-  пит. 2*

Тема 4. Мультимедійні та гіпертекстові документи

11 група- 28.10.20
Урок № 25. Технології опрацювання мультимедійних даних
Д/з. Опрацювати підручник  Ривкінд 108-113
Робота в зошиті
Дайте відповіді на запитання: стор. 114 - пит. 1
Виконати завдання: стор. 114-  пит. 1* 
_________________________________________________________________
Урок № 61.
Засоби створення, зберігання, обробки, копіювання і транспортування документів.

Засоби складання і виготовлення документів
Друкарські машинки - нещодавно ще незамінний вид конторського обладнання все більш витісняється персональними комп'ютерами, оснащеними принтерами. Однак вони ще широко застосовуються для виготовлення документів через істотно меншу вартість в порівнянні з комп'ютерами.  Друкарські машинки повинні забезпечувати: 
Ø     Високу продуктивність праці при мінімальних витратах
Ø     Високу якість друку; 
Ø    Простоту управління
Ø    Максимальна кількість одночасно одержуваних копій; 
Ø    Надійність роботи. 
Механічні друкарські машинки самі прості і дешеві, але і самі не зручні в роботі. Електричні друкарські машинки вимагають від друкарки мінімальних зусиль при натисканні клавіш, забезпечують в той же час велику кількість копій (до 12) Стомлюваність друкарки на електричній друкарській машинці знижується, а продуктивність праці значно збільшується. Електронні друкарські машинки, володіючи всіма достоїнствами електричних, мають ще й пам'ять, що наближає їх по ефективності до організаційних автоматів. Пам'ять електронних друкарських машинок може бути як внутрішня (електронна, магнітна), так і зовнішня (магнітні картки, стрічки, дискети). У цій пам'яті зберігається різноманітна інформація: стандартні тексти-шаблони, адреси, форматні документи. Друкується інформація також може записуватися у пам'ять для подальшого аналізу і використання. Природно, видобуту з пам'яті інформацію можна безпосередньо при друці редагувати: змінювати адреси, прізвища та будь-які інші фрагменти текстів. Електронні друкарські машинки можуть мати дисплей для попереднього виведення на екран і редагування друкованої інформації; можуть бути підключені до комп'ютера для введення-виведення необхідної інформації та редагування текстів за допомогою більш досконалих комп'ютерних редакторів.
Організаційні автомати - це агрегований комплекс електромеханічних і електронних пристроїв, призначених для автоматизації процесу складання, редагування та виготовлення текстових і табличних документів. Оргавтомати включають в себе швидкодіючі друкуючі пристрої, різні пристрої, що запам'ятовують, мікропроцесори або інші пристрої керування, дисплеї та ін
Функціональні можливості оргавтоматів ширші, ніж у електронних друкарських машинок: 
Ø    великі обсяги оперативної пам'яті (до 1000 сторінок тексту);
Ø    ємна зовнішня пам'ять (мегабайти); 
Ø    більш зручне редагування, що наближається до можливостей комп'ютерних редакторів.
Широко використовуються такі оргавтомати: Оргтекст Д, Оптіма 528, Роботрон 6908, Флексорайтер 2201 і 2301.
Диктофонна техніка - слід особливо відзначити доцільність застосування диктофонної техніки як проміжної ланки реєстрації інформації при створенні машинописних документів. Статистика показує, що витрати праці на складання документа з проміжним записом тексту на диктофон і наступним друком з диктофона в 2-3 рази менші, ніж при рукописній підготовці. При великих обсягах регулярних машинописних робіт в організаціях доцільно створювати диктофонно-машинописні бюро.  
Засоби транспортування документів
Транспортування документів між службовими приміщеннями фірми, банку, бібліотеки або іншої організації може здійснюватися за допомогою візків, конвеєрів, ліфтів, пневмопошти та ін
Візки універсальний, але не завжди зручний засіб транспортування. В умовах регулярного переміщення великих обсягів документації, книг, журналів тощо використовуються автоматизовані
транспортні засоби: конвеєри, ліфти, пневмопошту. Частіше інших використовуються тросові і стрічкові конвеєри
Ліфтові транспортери застосовуються для вертикального переміщення документів. За принципом дії вони можуть бути дискретні і безперервні. Якщо ліфти мають безперервне переміщення, тоді на їх платформах використовуються програмовані пристрої автоматичного вивантаження і захоплення вантажу. 
Пневматична пошта забезпечує переміщення документів з пневмотрубопроводу з великою швидкістю і на великі відстані. 
Засоби обробки документів
Адресувальні машини широко використовуються для в друковування в документи локальних фрагментів текстів, найчастіше стандартних: адрес клієнтів, заголовків рахунків, заяв, повідомлень, платіжних документів. Адресувальні машина копіює на документи або на етикетки для подальшої наклейки фрагмент тексту, оперативно обраний з великого числа текстів, що зберігаються або в пам'яті машини, або у вигляді друкованих форм в картотеці штемпелів-шаблонів.
Маркувальні машини (франкувальні машини) замість марок на конвертах друкують поштові штампи із зазначенням дати поштового відправлення та суми оплати. При друкуванні на лічильнику франкувальної машини накопичуються суми платежів, що підлягають сплаті. Такий поштовий штамп може містити короткий рекламне оголошення, найменування організації, її адреса, телефони. 
Штемпелевальні пристрої (нумератори) служать для друкування на документах коротких цифрових повідомлень: номерів, індексів, дати і т. п. 
Ламінатори - машини для захисту документів від вологи, пилу, масла та від недбалого зберігання шляхом нанесення на поверхню документа захисного покриття. Документ вставляється в машину, де він піддається термообробці, в результаті якої на документ наноситься з двох сторін захисна плівка, або на поверхню документа просто приклеюється липка прозора плівка.
Фальцювальні машини - пристрої для виконання різних видів фальцювання (згинання) паперів за заданим форматом і акуратного складання їх.
Брошурувальні машини пристрої для автоматичної фальцювання і скріплення брошур за допомогою металевих скріпок.
Аркушепідбірні машини (колатори) автомати для сортування віддрукованих листів в блоки, наприклад для подальшого виготовлення книг, брошур, тощо.
Аркушескладаючі машини вирівнюють пачки паперів. 
Пачковязальні машини служать для обв'язки пачок шпагатом або стрічкою.
Палітурні машини виконують: скріплення блоку паперів пластмасовими або металевими пружинами, пластиковими пластинами; переплетення блоку паперів. 
Устаткування що ріже папір (різаки) призначено для різання рулонної або іншого паперу на листи споживчих форматів.
 Машини для знищення секретних і конфіденційних документів шляхом їх найдрібнішого розрізання.
 Конвертовідкриваючі машини обрізають край конверта заздалегідь встановленої міліметрової ширини. 
Конвертозаклеюючі машини наносять клей на клапан конверта і заклеюють його.  
Засоби копіювання і розмноження документів
Електрографічне копіювання є в даний час найбільш поширеним способом копіювання. Понад 70% світового парку копіювального обладнання складають електрографічні копіювальні апарати (ЕГКА), за допомогою яких виготовляється понад 50% всіх копій, одержуваних у світі.
Основні 
переваги електрографічне копіювання:
Ø    Високі оперативність, продуктивність і якість копіювання; 
Ø    Можливість масштабування та редагування документа при копіюванні; 
Ø    Отримання копій з листових і зброшурованих документів; 
Ø    Отримання копій з різних штрихових, півтонових, одно-і багатоколірних оригіналів; 
Ø    Отримання копій на звичайному папері, кальці, пластиковій плівці, алюмінієвої фольги і ін;
Ø    Порівняно невисока вартість апаратів і витратних матеріалів, легкість обслуговування. 
Термографічне копіювання - це найбільш оперативний спосіб копіювання (десятки метрів на хвилину), що дозволяє отримувати копію на спеціальному досить дорогому термореактивному папері або на звичайному папері, але через термокопірувальний папір. Недоліки термокопіювання: невисока якість, невеликий термін зберігання копій (темніють), дорогий папір.
Фотографічне копіювання - цей спосіб копіювання найдавніший. Він забезпечує найвищу якість, але вимагає дорогих витратних матеріалів і тривалого процесу отримання копії.
Електронно-графічне копіювання - засноване на оптичному зчитуванні документів і  реєстрації інформації на спеціальний носій копії. Копії найчастіше отримують на електрофотоплівці і на термореактивному папері.
 Діазографічне копіювання - застосовується переважно для копіювання великоформатної креслярсько-технічної документації.

Домашнє завдання:   
Завдання 1.
Створити міні-презентацію на одну з тем:
1. «Засоби копіювання і розмноження документів»
2. «Засоби обробки документів»
3. «Засоби транспортування документів»
Матеріали та малюнки знайти в мережі Інтернет.

Завдання 2*
Скласти порівняльну характеристику засобів складання і виготовлення документів  

До уроку № 62   
Програмні засоби обробки документів та інформації.
Додаткова інформація 
Обробка інформації - вся сукупність операцій (збирання, введення, записування, перетворення, зчитування, зберігання, знищення, реєстрація), що здійснюються за допомогою технічних і програмних засобів, включаючи обмін по каналах передачі даних.
Незважаючи на широкі можливості використання комп'ютерів для обробки самої різної інформації, найпопулярнішими як і раніше залишаються програми, призначені для роботи з текстом. При підготовці текстових документів на комп'ютері використовуються три основні групи операцій:
·         Операції введення. Дозволяють перенести вихідний текст з його зовнішньої форми в електронний вигляд, тобто у файл, що зберігається на комп'ютері. Введення може здійснюватися не тільки набором за допомогою клавіатури, але і шляхом сканування паперового оригіналу і подальшого перекладу документа з графічного формату в текстовий (розпізнавання).
·         Операції редагування (правки) дозволяють змінити вже існуючий електронний документ шляхом додавання або видалення його фрагментів, перестановки частин документа, злиття декількох файлів, розбиття єдиного документа на декілька більш дрібних і т.д.
Введення і редагування при роботі над текстом часто виконуються паралельно. При введенні і редагуванні формується зміст текстового документа.
·         Оформлення документа задають операціями форматування. Команди форматування дозволяють точно визначити, як буде виглядати текст на екрані монітора або на папері після друку на принтері.
Все різноманіття сучасних текстових редакторів умовно можна розбити на три основні групи:
До першої, відносяться найпростіші текстові редактори, що володіють мінімумом можливостей і здатні працювати з документами в звичайному текстовому форматі. TXT, який, як відомо, при всій своїй простоті і загальній підтримці абсолютно не дозволяє більш-менш пристойно форматувати текст. До цієї групи редакторів можна віднести як вхідні в комплект поставки ОС сімейства Windows, редактори WordPad і зовсім мало функціональний блокнот і безліч аналогічних продуктів інших виробників (Atlantis, EditPad, Aditor Pro, Gedit і т.д.).
До другої відносять проміжний клас текстових редакторів. Включає в себе досить широкі можливості по частині оформлення документів. Вони працюють з усіма стандартними текстовими файлами (TXT, RTF, DOC). До таких програм можна віднести Microsoft Works.
До третьої групи відносяться потужні текстові процесори, такі, як Microsoft Word або StarOffice Writer. Вони виконують практично всі операції з текстом. Більшість користувачів використовує саме ці редактори в повсякденній роботі.
Основними функціями текстових редакторів і процесорів є:
1.      введення і редагування символів тексту;
2.      можливість використання різних шрифтів символів;
3.      копіювання і перенесення частини тексту з одного місця на інше або з одного документа в інший;
4.      контекстний пошук і заміна частин тексту;
5.      завдання довільних параметрів абзаців і шрифтів;
6.      автоматичне перенесення слів на новий рядок;
7.      автоматичну нумерацію сторінок;
8.      обробка та нумерація виносок;
9.      створення таблиць і побудова діаграм;
10.  перевірка правопису слів і підбір синонімів;
11.  побудова змістів і предметних покажчиків;
12.  роздруківка підготовленого тексту на принтері і т.п.
Додатковими функціями текстових редакторів і процесорів є:
1.      підтримка різних форматів документів;
2.      можливість роботи з декількома документами одночасно;
3.      вставка і редагування формул;
4.      автоматичне збереження редагованого документа;
5.      робота з багатьма колонками тексту;
6.      можливість роботи з різними стилями форматування;
7.      створення шаблонів документів.

Домашнє завдання. Робота в зошиті. 
1.      Дати визначення процес аналізу та  синтезу.
2.      Запишіть  основні групи  статистичної обробки інформації
3.      Роль системної обробки інформації при автоматизації.
4.      Побудувати схему «Автоматизована обробка інформації»*
             
___________________________________________________________________________

Урок № 63. Види систем обробки текстів. Комунікаційні технології.
Теоретичний матеріал
Записування інформаційних повідомлень у вигляді тексту - один із найстаріших та найпоширеніших методів їх зберігання. У давнину люди записували тексти очеретяними паличками на табличках із сирої глини, етилом на папірусі, гусячими перами на пергаменті та папері. Копії з книжок робили вручну.
З появою в XV столітті книгодрукування стало можливим виготовляти друковану продукцію масовими тиражами. Проте механічний засіб автоматизації ручного письма, друкарську машинку, було винайдено значно пізніше - у 1860-х роках. Відразу після цього виникла нова, переважно жіноча професія - машиністка. Вона стала дуже поширеною, адже для швидкого набору тексту потрібно було володіти десятипальцевим методом і друкувати без помилок, оскільки в разі одного неправильного удару по клавішах доводилося передруковувати всю сторінку.
Сьогодні ж, коли в нашому розпорядженні є комп'ютери, програми для введення й редагування тексту та принтери, кожен без особливих зусиль може створювати тексти будь-якої складності, оформлювати їх за своїми уподобаннями й роздруковувати в багатьох примірниках.
Ви також уже вмієте вводити текст з клавіатури та працювати у простому текстовому редакторі Блокнот та текстовому процесорі Microsoft Word. Проте спочатку розберемося в тому, які системи обробки тексту є взагалі.


Якщо розглянути будь-яку сторінку підручника, то можна побачити, що текст на ній оформлено певним чином - заголовки подано шрифтом більшого розміру, а важливі поняття виділено. Це результат форматування.
Форматування тексту - надання текстовим фрагментам властивостей, від яких залежить їхній зовнішній вигляд.
Для того щоб відформатувати текст, потрібно, як ви здогадуєтесь, разом із ним зберегти інформацію про його зовнішній вигляд. Кодів для зберігання інформації про форматування тексту в них не передбачено, а тому текст, поданий лише з використанням кодів таблиці символів, матиме однакові параметри відображення. Такий текст називають простим, і для роботи з ним зазвичай застосовують текстові редактори.
Текстовий редактор - програма, призначена для введення, редагування і збереження у файлах неформатованого тексту, тобто тексту, всі символи якого мають однакові параметри відображення.
Програми цієї категорії часто використовують для введення текстів програм і створення файлів, які містять конфігураційні параметри операційної системи.
Текстові редактори включено до набору стандартних застосунків операційних систем - зокрема, до складу всіх версій Windows входить програма Блокнот (Notepad). Файли, створені за допомогою текстових редакторів, мають розширення імені txt.
Програми, що дають змогу створювати, обробляти та зберігати форматований текст, називають текстовими процесорами.
Текстовий процесор - програма, що забезпечує створення, редагування і збереження форматованого тексту у файлах. Такі файли можуть містити зображення, діаграми, таблиці, формули, звукові вставки, відеокліпи та інші об'єкти.
Текстові процесори використовують у діловодстві - для створення бланків, договорів тощо, для підготовки різноманітних матеріалів (і навіть книжок. Особливої зручності додає те, що більшість текстових процесорів працює за принципом WYSIWYG (What Your See Is What Your Get - що бачиш, те й маєш), тобто екранний зразок сторінки відповідає її реальному, друкованому вигляду.
Кожен текстовий процесор має свій формат збереження даних, проте зазвичай ці програми здатні працювати і з файлами в інших форматах, призначених для зберігання тексту.
Серед текстових процесорів найвідомішим вважається Microsoft Word, що входить до складу пакета Microsoft Office. Альтернативою йому є Writer з пакета OpenOffice.org, який за можливостями мало в чому поступається своєму конкурентові, однак є цілком безкоштовним.
Для розробки професійної поліграфічної продукції (газет, книжок, журналів, рекламних буклетів тощо) використовують видавничі системи. Вони мають зручні засоби для підготовки багатосторінкових складних видань і дають змогу отримати матеріали, що задовольняють вимогам типографії. Тексти для видавничих систем зазвичай готують за допомогою текстових процесорів; ілюстрації також створюють у спеціалізованих програмах.
Ще до поширення операційної системи Windows створювалося чимало програм для роботи з текстом. Серед них були як найпростіші текстові редактори, скажімо R1 чи MS-DOS Editor, так і більш складні - Лексикон, Multi-Edit та ChiWriter, які можна вважати текстовими процесорами початкового рівня. Існували навіть видавничі системи, як Ventura for DOS. Однак навіть найскладніші з них не підтримували повністю принцип WYSIWYG. Інтерфейс програм містив порівняно небагато команд використання діалогових вікон було зведено до мінімуму, а про панелі інструментів, області завдань, колірні палітри можна було лише мріяти.
Основні функції та особливості програм для роботи з текстом проілюстровано на рисунку. 
Зазначимо, що текстові редактори на додаток до перелічених виконують усі функції текстових  редакторів, а видавничі системи – усі функції текстових процесорів.


Вибір засобів і технологій комунікації визначається рядом факторів, перерахованих нижче.
Ø  Терміновість отримання інформації. Чи залежить успіх проекту від наявності часто оновлюваної інформації, яка доступна негайно, або від досить регулярного складання письмових звітів?
Ø  Доступність технології. Чи справді необхідні системи вже встановлені і діють, або потрібно включити їх в список потреб проекту?
Ø  Персонал, задіяний у проекті. Чи відповідають пропоновані системи комунікації досвіду і навичкам персоналу проекту або необхідно організувати тривалий курс навчання?
Ø Тривалість проекту. Чи можливо, що ще до закінчення проекту наявні засоби комунікації зміняться?
Ø Оточення проекту. Команда проекту проводить зустрічі і обмінюється інформацією в живому спілкуванні чи віртуально?
Для офіційних комунікацій можна виділити наступні способи.
Письмові звіти, листи, факси, використання електронної пошти
Обмін письмовими повідомленнями використовується, як правило, в тих випадках, коли швидкість відгуку не дуже критична, або тоді, коли важливо документальне підтвердження будь-яких дій. Наприклад, по електронній пошті може бути відправлений звіт, повідомлення про збори і т.д.
Однією з проблем, які пов'язані з такими технологіями, є те, що одержувачі повідомлень не завжди оперативно реагують на інформацію, що надходить. Більше того, іноді незрозуміло взагалі, чи отримав адресат повідомлення і коли він відповість на нього. Іноді доцільно регулювати цей процес адміністративними методами. Наприклад, може бути введено правило, відповідно до якого адресат повинен відповідати на пріоритетні повідомлення протягом доби або залишати автоматично розсилається поштовою службою повідомлення з інформацією про те, до кого слід звернутися, якщо сам адресат відсутній на робочому місці і не може прийняти лист.
Наради, телеконференції
Перевага нарад в тому, що вони дозволяють декільком учасникам обмінятися інформацією і прийти до прийняття спільного рішення протягом короткого проміжку часу. Крім того, наради сприяють більш тісному спілкуванню членів команди проекту, що дозволяє домогтися згуртованості, розвитку колективного стилю управління, підвищенню особистої зацікавленості і відповідальності кожного учасника.
Успіх нарад як методу комунікацій залежить від того, наскільки вони ретельно підготовлені. Учасники повинні бути заздалегідь сповіщені про місце і час проведення наради. Слід ознайомити кожного учасника з порядком денним наради. Крім того, до початку наради кожен його учасник повинен скласти звіт по незавершеній роботі (Open Task Report - OTR). OTR включає в себе ті завдання, які необхідно було виконати, але які не були виконані з певних причин, а також завдання, заплановані на наступні два звітні періоди.
У ході наради ведуться протоколи для документування обговорюваних питань, прийнятих рішень, термінів та осіб, відповідальних за виконання доручень, рішень, прийнятих на нараді. Протоколи розсилаються електронною поштою всім зацікавленим особам, включаючи учасників наради.
Якщо проект вимагає координації великої кількості учасників, віддалених один від одного значною відстанню, проведення регулярних нарад може виявитися скрутним і дорогим заходом. Вирішенням проблеми є проведення нарад в режимі телеконференцій. Залишаючи осторонь технічні питання організації телеконференцій, відзначимо, що в цьому випадку необхідна більш ретельна підготовка і високий рівень формалізації, що дозволить обговорити виявлені проблеми всім, хто має відношення до обговорюваних питань.
Інтернет-технології
Використання інтернет-технологій в управлінні комунікаціями проекту стає все більш популярним. Практично всі програмні продукти, за допомогою яких здійснюється підтримка управління проектами, містять в даний час засоби для відкритого обговорення проблем на основі Інтернету. Крім того, популярні "хмарні" технології, системи зберігання даних в Інтернеті, за допомогою яких віддалені користувачі отримують спільний доступ до документів і можуть редагувати їх і обговорювати проблеми в будь-який зручний час. Найбільш відомі сервіси такого роду - Google Docs і Microsoft Office 365 - активно використовуються малими і середніми компаніями саме при роботі над проектами. Популярність цих технологій зростає з розвитком віддалених пристроїв, сумісних з персональними комп'ютерами і працюючих на єдиній технологічній платформі - смартфонів, планшетних комп'ютерів і т.д. Активно розвиваються технології, коли співробітники компанії, задіяні в проекті, можуть отримувати доступ до корпоративної інформації, пов'язаної з проектом, на своєму особистому пристрої, продовжуючи працювати над проектом як в офісі, так і вдома, або в поїздках, у зручний час (концепція Bring Your Own Device - BYOD).

Домашнє завдання:  Завдання  1.
Відформатувати документ за прикладом: «Цікавинки» за критеріями наведеними в таблиці

Абзац
Шрифт
Колір
Розмір
Вирівнювання
Заголовки
Calibri
червоний напівжирний
20
по центру
1
Bodoni
чорнильний курсив
12
по ширині
2
Niagara Engraved
зелений підкреслений
14
по лівому краю
3
Algerian
блакитний курсив
12
по правому краю
4
Matura MT Script Capitals
синій підкреслений
14
по ширині
5
Times New Roman
чорний курсив
12
по лівому краю
6
Wide Latin
помаранчевий підкреслений
14
по правому краю
7
Vladimir Script
малиновий курсив
12
по ширині
8
Forte
світло зелений підкреслений
14
по лівому краю
9
Arial Narrow
сірий курсив
12
по правому краю
Завдання 2 *

Створити документ за зразком

Виконані завдання надсилати  на електронну поштуjuliaivanchenko18@gmail.com
___________________________________________________________________________
До уроку № 64. 
Невеличка довідка
Спільна робота з документами - це важливий елемент ефективної групової роботи. Наприклад, функція співавторства в електронних таблицях або створення бізнес-плану. Дуже важливо знати способи спільної роботи з документами, оскільки це допомагає зробити найкращий вибір відповідно до власних потреб і оптимізувати роботу з даними.
Незалежно від способу спільної роботи з документами, пересилання вкладень електронною поштою більше не використовується.
Вже не потрібно розсилати документи, а потім намагатись узгодити конфлікти версій, вручну виконувати злиття та узгоджувати зміни, відстежувати авторів внесених змін і здійснювати пошук останніх версій.
Під час спільної роботи документ або колекцію документів разом використовують декілька авторів. Вони одночасно можуть у співавторстві працювати над документом або переглядати специфікацію в рамках структурованого робочого циклу. Функція співавторства в документах входить до функції спільної роботи з документами й означає роботу з документами одночасно з одним або кількома іншими користувачами. Існують різні способи спільної роботи з документами та співавторства в них.
Способи спільної роботи з документами
1. Напівофіційне співавторство (кілька авторів одночасно редагують будь-яку частину документа). Наприклад, розробка бюджету організації в програмі MS Excel.

2. Офіційне співавторство (кілька авторів одночасно змінюють вміст і зберігають його, коли він готовий для загального використання. Змінення вмісту відбувається контрольовано). Наприклад, презентації для виступу на конференціях в програмі MS PowerPoint.
3. Додавання коментарів і рецензування. Основний автор просить виконати редагування та додати коментарі, надсилаючи документ у робочий цикл, але лише він керує остаточною публікацією документа. Наприклад, написання статті або доповіді на конференцію.
4. Набори документів. Кільком авторам призначаються окремі документи в рамках робочого циклу, після чого публікується один набір головних документів. Наприклад, довідкові матеріали про нові товари та книга продажів.
Документи серверу Google дозволяють:
Ø  мати доступ до своїх документів з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернет;
Ø  ідеально організувати процес під час віддаленої роботи;
Ø  організувати одночасну роботу з одним документом для 30 осіб;
Ø  проводити соціологічні дослідження.
Д/з. Практична робота
Завдання. Створити спільну статтю на тему: «Моя майбутня професія».
Хід роботи.
Для тих, хто не має електронної скриньки на Gmail
1. У рядку Адреса будь-якого браузера введіть http://www.google.com.ua/.
2. Створіть поштову скриньку Gmail.
Для тих, хто  має електронну скриньку на Gmail
1-2.            Зайдіть до власної електронної скриньки
Для всіх
3.Напишіть листа на адресу  juliaivanchenko18@gmail.com
Тема листа:  Прізвище, ім’я.
Текст листа Тема уроку.
4. У вікні, що з’явилося, натисніть кнопку Создать (Створити) і виберіть необхідний вид документа. Натисніть кнопку Документ .
5. У наступному вікні, яке схоже на документ текстового редактора MS Word, створіть новий документ.
6. Введіть заголовок статті «Моя майбутня професія».
7. Напишіть вступний абзац статті.
8. Для спільної роботи з документом натисніть кнопку Предоставить доступ (Надати доступ) у правій верхній частині вікна, щоб надати доступ всім учням для редагування.
9. У вікні, що з’явилося, введіть адреси поштових скриньок Gmail учнів або виберіть їхні адреси зі списку контактів.
10. Відкрийте документи сусіда зліва та сусіда справа і додайте до них по два речення відповідно змісту документа.
11. Відкрийте власний документ і прокоментуйте дописи, які додані до вашого документу.
12. Надішліть свій документ на мою електронну адресу для оцінювання.

До уроку № 65. 
Електронний документообіг, його ознаки та правовий статус. Електронний документообіг. Електронний цифровий підпис. 
Опрацювати теоретичний матеріал за посиланням. Теоретичний матеріал 

Працюємо за комп'ютером

Завдання 1.
Створити карту знань на одну з тем:
1.      Поняття та ознаки електронного документа.
2.      Електронний документообіг.
3.      Електронний цифровий підпис.

Домашнє завдання

1. Дати визначення електронний документ.
2. Записати порядок зберігання електронного документу.
3. Цифровий підпис це - ...його правові ознаки.
Знайти інформацію та підготувати повідомлення про ОCR-технології.*
________________________________________________________________________________

Урок № 66
Теоретичний матеріал
Ключ - параметр криптографічної системи, який використовується для
§   шифрування і/або дешифрування повідомлення при шифруванні;
У асиметричних криптосистемах ключі зазвичай створюються парами: ключ шифрування{\displaystyle e}, та ключ дешифрування{\displaystyle d}. Якщо знаючи один можна легко отримати інший, та навпаки (наприклад вони збігаються), то криптосистема називається шифруванням з симетричними ключами. Якщо ж з одного можна отримати інший, але навпаки дуже важко, то така система називається шифруванням з несиметричними ключами.
Приклади ключів:
1.         Відкритий ключ - ключ, котрий дозволяється передавати по відкритому каналу зв'язку, а таємний ключ - мусить зберігатися таємно, або передаватися з використанням закритого каналу зв'язку.
2.         Сеансовий ключ - ключ, що використовується під час сеансу обміну повідомленнями для захисту каналу зв'язку.
Жоден ключ шифрування не можна використовувати нескінченно. Час його дії має минати автоматично, подібно дозвільним документам, оскільки:
§        чим довше використовується ключ, тим більша ймовірність його компрометації;
§        чим довше використовується ключ, тим більші втрати при компрометації ключа;
§        чим довше використовується ключ, тим більша спокуса прикласти необхідні зусилля для його розкриття. Наприклад, розкриття ключа, який використовується протягом доби, дозволить прочитати всі повідомлення, передані протягом доби;
§        у низці випадків трудомісткість криптоаналізу визначається кількістю шифротекстів, отриманих у результаті шифрування одним ключем.
Для будь-якого криптографічного додатка необхідна стратегія, що визначає допустимий термін дії ключа. В залежності від застосування, різні ключі можуть мати різні періоди життя. Термін дії ключа не повинен бути надто тривалим та може залежати від важливості та обсягів даних, зашифрованих протягом заданого періоду. При виборі терміну дії ключа слід збалансувати ризики, пов'язані з заміною ключа або використанням фіксованого ключа.
Стандарт ISO/IEC 10770 здійснює класифікацію ключів за такими ознаками:
За типом криптосистеми
1.         Симетрична (симетричні ключі)
2.         Несиметрична (особистий (таємний) ключ та відкритий ключ)
За призначенням
1.         Системи шифрування (ключі шифрування, ключі дешифрування, вектори ініціалізації)
2.        Системи автентифікації (ключі печаток (MAC), ключі підпису, ключі перевірки підпису)
За ієрархією
1.         Головні ключі
2.         Ключі шифрування ключів
3.         Транспортні ключі
4.         Ключі даних
За часом використання
1.         Короткострокові ключі
2.         Довгострокові ключі.
Генерація ключів повинна здійснюватись апаратними генераторами випадкових чисел або криптографічно стійкими генераторами псевдовипадкових чисел. Якщо можлива атака на генератор псевдовипадкових чисел, то можливе дешифрування криптограм зі складністю, меншою ніж складність атаки грубою силою навіть при відсутності вразловостей у алгоритмах шифрування.
Ключі повинні зберігатись і використовуватись у апаратних криптографічних модуляхсмарт-картках та токенах, які не дозволяють експорт ключа у незашифрованому вигляді.
Після виведення з дії ключі повинні знищуватись способом, який не допускає їх відновлення. Найнадійнішим способом є знищення носія ключів (механічне, термічне тощо). Допускається повний перезапис носія.
Відкритий ключ - параметр криптографічного алгоритму перевірки електронного цифрового підпису, доступний суб'єктам відносин у сфері використання електронного цифрового підпису.
Відкритий ключ використовується для перевірки ЕП документів (файлів), які отримані. Він працює тільки в парі з закритим (особистим) ключем.
Відкритий ключ міститься в сертифікаті відкритого ключа, і підтверджує приналежність відкритого ключа ЕП певній особі. Крім самого відкритого ключа, сертифікат відкритого ключа містить в собі персональну інформацію про його власника (ім'я, реквізити), унікальний реєстраційний номер, термін дії сертифіката відкритого ключа.
Для забезпечення безпеки і виключення підміни відкритих ключів Центр «Україна» проводить сертифікацію відкритих ключів ЕП шляхом підписання відкритого ключа користувача своїм секретним ключем - ключем Центру.
Власнику ключа ЕП видається сертифікат відкритого ключа, який містить такі відомості:
§   відкритий ключ ЕП;
§   ім'я власника, інші ідентифікуючі дані;
§   терміни дії ключа;
§   унікальний номер сертифіката відкритого ключа ЕП;
§   найменування центру, який видав сертифікат.
Сертифікат ключа ЕП в електронному вигляді, підписаний секретним ключем Центру «Україна», направляється користувачу ЕП і вноситься до реєстру сертифікатів Центру, а також за бажанням користувача може бути опублікований на веб-сайті АЦСК «Україна».
Д/з.  Завдання 1
Виконати вправу за посиланням: 
https://learningapps.org/display?v=pr34c4owk19
Завдання 2*
Пройти тест
Результати надіслати на електронну пошту juliaivanchenko18@gmail.com
_________________________________________________________________________________
Тема 7. Електронний документообіг 
Урок № 67.  Передавання електронних документів. Зберігання електронних документів. забезпечення конфіденційності електронних документів. Електронний офіс. 
Урок № 68. Маніпулювання електронними документами. 
Увага!!! Інструктаж з БЖД. 
Теоретичний матеріал
До уроку № 67 
Відправлення та передавання електронних документів здійснюються автором або посередником в електронній формі за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем або шляхом відправлення електронних носіїв, на яких записано цей документ.
Якщо автор і адресат у письмовій формі попередньо не домовилися про інше, датою і часом відправлення електронного документа вважаються дата і час, коли відправлення електронного документа не може бути скасовано особою, яка його відправила. У разі відправлення електронного документа шляхом пересилання його на електронному носії, на якому записано цей документ, датою і часом відправлення вважаються дата і час здавання його для пересилання.
Вимоги підтвердження факту одержання документа, встановлені законодавством у випадках відправлення документів рекомендованим листом або передавання їх під розписку, не поширюються на електронні документи. У таких випадках підтвердження факту одержання електронних документів здійснюється згідно з вимогами цього Закону.
Одержання електронних документів
Електронний документ вважається одержаним адресатом з часу надходження авторові повідомлення в електронній формі від адресата про одержання цього електронного документа автора, якщо інше не передбачено законодавством або попередньою домовленістю між суб'єктами електронного документообігу.
Якщо попередньою домовленістю між суб'єктами електронного документообігу не визначено порядок підтвердження факту одержання електронного документа, таке підтвердження може бути здійснено в будь-якому порядку автоматизованим чи іншим способом в електронній формі або у формі документа на папері. Зазначене підтвердження повинно містити дані про факт і час одержання електронного документа та про відправника цього підтвердження.
У разі ненадходження до автора підтвердження про факт одержання цього електронного документа вважається, що електронний документ не одержано адресатом.
Якщо автор і адресат у письмовій формі попередньо не домовилися про інше, електронний документ вважається відправленим автором та одержаним адресатом за їх місцезнаходженням (для фізичних осіб - місцем проживання), у тому числі якщо інформаційна, телекомунікаційна, інформаційно-телекомунікаційна система, за допомогою якої одержано документ, знаходиться в іншому місці. Місцезнаходження (місце проживання) сторін визначається відповідно до законодавства.
Зберігання електронних документів
Суб'єкти електронного документообігу повинні зберігати електронні документи на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях.
Строк зберігання електронних документів на електронних носіях інформації повинен бути не меншим від строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері.
У разі неможливості зберігання електронних документів на електронних носіях інформації протягом строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері, суб'єкти електронного документообігу повинні вживати заходів щодо дублювання документів на кількох електронних носіях інформації та здійснювати їх періодичне копіювання відповідно до порядку обліку та копіювання документів, встановленого законодавством. Якщо неможливо виконати зазначені вимоги, електронні документи повинні зберігатися у вигляді копії документа на папері (у разі відсутності оригіналу цього документа на папері). При копіюванні електронного документа з електронного носія інформації обов'язково здійснюється перевірка цілісності даних на цьому носії.
При зберіганні електронних документів обов'язкове додержання таких вимог:
1) інформація, що міститься в електронних документах, повинна бути доступною для її подальшого використання;
2) має бути забезпечена можливість відновлення електронного документа у тому форматі, в якому він був створений, відправлений або одержаний;
3) у разі наявності повинна зберігатися інформація, яка дає змогу встановити походження та призначення електронного документа, а також дату і час його відправлення чи одержання.
Суб'єкти електронного документообігу можуть забезпечувати додержання вимог щодо збереження електронних документів шляхом використання послуг посередника, у тому числі архівної установи, якщо така установа додержується вимог цієї статті. Створення архівів електронних документів, подання електронних документів до архівних установ України та їх зберігання в цих установах здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
Кожен одержаний адресатом електронний документ перевіряється на цілісність і справжність усіх накладених на нього електронних цифрових підписів, включаючи ті, що накладені (проставлені) згідно із законодавством як аналоги печатки (далі - електронні печатки). При цьому необхідно, щоб:
§ кожен електронний цифровий підпис був підтверджений з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;
§ під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису;
§ особистий ключ підписувача відповідав відкритому ключу, зазначеному у сертифікаті;
§ на час перевірки був чинним посилений сертифікат відкритого ключа акредитованого центру сертифікації ключів та/або посилений сертифікат відкритого ключа відповідного засвідчувального центру.
Електронний офіс – система всебічного використання в управлінській діяльності засобів обчислювальної техніки і телекомунікацій.
Електронний офіс втілює концепцію всебічного використання в офісній діяльності засобів обчислювальної техніки та зв’язку з одночасним збереженням та підсиленням переваг традиційного та виробничого офісу.
Етапи розвитку концепції електронного офісу:
1.   електронні засоби опрацювання текстів;
2.  локальні комп’ютерні мережі і автоматизація робіт з документаційного забезпечення управління;
3.    розвиток телекомунікаційних систем і автоматизовані робочі місця персоналу офісу;
4.    електронні архіви і сховища даних;
5.     регіональні і глобальні комп’ютерні мережі.
Практичне втілення концепції електронного офісу - це трудомісткий, багатоетапний процес, який умовно можна розділити на дві стадії:
§            електронізація;
§            організація.
На офіс покладають основні функції організації та управління зрегулювання діяльності підприємства уцілому.
Основні функції електронного офісу:
1. реалізація можливості ефективно підтримувати і розвивати зв’язки з партнерами, успішно пристосовуватись до швидкозмінюваної економічної ситуації;
2. включення фірми до інформаційних структур ринкової економіки країни та світу, доступ до комерційних баз даних, проведення електронного маркетингу, рекламних та інформаційних заходів;
3.   координація діяльності всередині і зовні організації;
4.   допомога у виробленні і прийнятті ефективних рішень;
5.    виключення затримок і помилок при опрацюванні інформації, документів.
Текстові редактори (або сучасні текстові процесори) є першим компонентом електронного офісу, оскільки проблема обробки тексту і його перетворення є одним із основних завдань діловодства.
Поява наступного компонента дозволила реалізувати за допомогою комп’ютера функцію інформаційного обміну, що належала системі телефонного і поштово-телеграфного зв’язку. Таким компонентом стала система електронної пошти для обміну інформацією між користувачами на багатокористувацьких комп’ютерах, а потім і в мережах.
Значно пізніше стали використовуватися системи розробки баз даних, а також електронні таблиці для виконання різних розрахунків.
Надалі в офісах стали використовуватися системи ділової графіки, необхідні для наочності виконуваних офісних процедур.
Усі перераховані компоненти службової діяльності персоналу офісу відповідають спеціалізованим пакетам, призначеним для комплексної автоматизації згаданих функцій. Одним із таких пакетів є офісна система Microsoft Office. Усі програмні продукти цієї системи не тільки уніфіковані, але й інтегровані між собою, що дає змогу в рамках рішення певної ділової проблеми здійснювати інформаційний обмін незалежно від того, який тип документа опрацьовується.
Використання ПК в офісі не виключає, а, навпаки, підсилює роль засобів організаційної техніки, розробленої на основі застосування новітніх досягнень електроніки.
На сучасному етапі розвитку інформаційних технологій до структури системи автоматизації документообігу електроного офісу традиційно включають наступні підсистеми:
§      технології обробки зображень документів (Imaging System);
§      системи оптичного розпізнання символів (Optical Character Recognition System, OCR);
§      системи керування документами, СКД (Document Management System, DMS);
§      повнотекстові бази даних (Full-Text System);
§      системи автоматизації ділових процедур, АДП (Workflow System);
§      програмне забезпечення для робочих груп (Groupware),
§      елементи та зв’язки між ними.
Впровадження електронних офісів стало реальністю завдяки досягненням в галузях виробництва комп’ютерної техніки та високоефективних засобів організаційної техніки.
Не дивлячись на короткий термін існування електронний офіс вже пройшов три стадії розвитку.
Для першого етапу була характерною орієнтація на автоматизацію рутинних, часто повторюваних операцій, яка здійснювалась секретарями або технічним персоналом організації. Характерним прикладом таких робіт є машинописні роботи. Для підвищення продуктивності праці при їх виконанні були створені, так звані пристрої обробки текстів, які дозволили швидко виправляти та редагувати різні документи, а також створювати і використовувати шаблони при підготовці документів також створювати і використовувати шаблони при підготовці документів.
На другому етапі розвитку електронних офісів окремі пристрої об’єднувалися за допомогою внутрішніх ліній в єдину мережу, що дозволяло виконувати ряд додаткових функцій, таких, як автоматизований зв’язок між різними робочими місцями, сумісна робота над документами, автоматизований контроль за виконанням документів і т.д.
Третій етап розвитку електронних офісів пов’язаний з широким застосуванням персональних комп’ютерів і створенням на їх основі автоматизованих робочих місць. Ці автоматизовані робочі місця об’єднувалися за допомогою комутаційних засобів в єдину систему (мережу), яка забезпечувала загальний доступ до всіх обчислювальних ресурсів офісу, баз даних, а також зовнішніх джерел інформації. Це дозволило значно прискорити інформаційний обмін між користувачами мережі, автоматизувати деякі традиційні операції, зв’язані з прийомом та відправленням кореспонденції та іншої документації по каналах зв’язку.
У той же час впровадження електронних офісів має і деякі негативні наслідки. Основним з них є негативний вплив на організм людини електронної техніки, яка інтенсивно використовується на робочих місцях. Крім того, погіршуються можливості особистих контактів персоналу офісу, що впливає на загальний психологічний клімат у колективі. Слід зазначити, що в результаті електронізації офісу змінюються кваліфікаційні вимоги до персоналу, що може створити конфліктні ситуації.
Нові технічні засоби й інформаційні технології покликані забезпечити підвищення продуктивності праці в офісній і адміністративній діяльності. Поряд із цим технічні засоби і комп'ютерні технології, адміністративні й офісні системи виконують, по суті, допоміжні роботи, зв'язані з обробкою інформаційних масивів. Процес прийняття рішень залишається прерогативою людини. Але завдяки автоматизації деяких процесів керування персонал офісу звільняється від виконання рутинних операцій і приділяє більше часу аналітичним та творчим процесам.
Домашнє завдання: 
Завдання 1
Завдання 2
Виконати завдання за посиланням:
 Завдання 3*
Знайти інформацію і підготувати повідомлення про те яким чином можна спільно       виконувати завдання за допомогою сервісів Google.

До уроку № 68
Практична робота «Маніпулювання електронними документами»

Мета: набуття практичних навичок спільної роботи з електронними документами, використовуючи сервіси Google
Хід роботи:
1. Відкрийте свій акаунт на сайті Google:
2.  Зайдіть на сервіс Документи Google.
3.  Створіть папку Моє рідне місто та відкрийте до неї загальний доступ усім користувачам.
4.  Знайдіть в Інтернеті зображення цікавих місць вашої місцевості та завантажте їх у створену папку.
5.  Створіть в окремому документі список посилань на веб-ресурси, звідки було використано зображення, і розмістіть документ у спільній папці.
6.  Підготуйте три слайди презентації про ваш населений пункт і збережіть її в спільній папці.
7.  Надішліть учасникам групи електронною поштою запрошення для спільної роботи над презентацією, вказавши посилання на неї в Інтернеті.
8.  Приміть аналогічні запрошення від двох ваших однокласників.
9.  Перегляньте створені презентації ваших однокласників і додайте до них два своїх слайди.
10. Додайте до списку посилань ваших однокласників свої посилання.
11.  Перегляньте спільну презентацію у вашому сховищі документів.
12. Відправте подяку своїм однокласникам за дружню роботу, використавши служби миттєвого обміну повідомленнями або електронну пошту.
13.  Закрийте свій акаунт і закрийте сайт Google.
14. Виконайте скріншот (за доп. клавіші PrtSc) виконаної роботи та надішліть на електрону пошту викладача.
 Домашнє завдання
Дайте відповіді на запитання:
1. Поясніть, у чому суть спільного використання документів.
2. Охарактеризуйте призначення та функції середовищ для спільної роботи з документами.
3. Назвіть програмні засоби, які можна використати для колективної роботи над проектом. Охарактеризуйте їх можливості для комунікації учасників.
4. Що таке віртуальний офіс? Яке його призначення?
5. Опишіть можливості служби Документи Google для організації спільної роботи з документами.
6. Які обмеження на файли існують у середовищі Документи Google?
7. Файли яких типів можна створювати і розміщувати в Документи Googl
 8. У чому може полягати спільна робота над документом?

Результати надіслати на електронну пошту juliaivanchenko18@gmail.com

_______________________________________________________________________________
Урок № 69. Виконання індивідуальних та колективних проектів.
Урок № 70. Тематичне оцінювання з теми. 
Увага!!! Інструктаж з БЖД. 


Теми навчальних проектів
1. Шифрування інформації. Вивчити можливі способи і методи шифрування інформації. Від найпростіших прикладів — шифру Цезаря і Віженера — до найсучасніших методів відкритого шифрування, відкритих американськими математиками Вітфілдом Діффі та Мартілом Геллманом.
2. Методи обробки і передачі інформації
Дослідити способи передачі інформації від одного об’єкта до іншого, знайти можливі позитивні і негативні сторони того чи іншого технічного рішення.
3. Світ без Інтернету
Проаналізувати внесок Інтернету в наше життя, і яким би міг бути світ без Інтернету. Чи є, йому альтернатива? Чому Інтернет називають унікальним винаходом?
5. Кращі інформаційні ресурси світу
Представити кращі, на ваш погляд, інформаційні ресурси світу. Обґрунтувати свою думку.
6. Види інформаційних технологій
Визначити, що таке інформаційні технологи, і як вони пов’язані з науково-технічним прогресом.
7. Кіберзлочинність
Визначити, хто такі хакери, кіберсквоттери, спамери і т. д. Які існують способи профілактики кіберзлочинності та боротьби з нею?
8. Проблема захисту інтелектуальної власності в Інтернеті
Сьогодні будь-який продукт інтелектуальної власності — музична композиція, роман, стаття тощо — розміщений в Інтернеті, можна безперешкодно вкрасти і незаконно розтиражовувати. Які ви бачите шляхи вирішення цієї проблеми?
9. Чи існує штучний інтелект?
Визначити можливості сучасних комп’ютерів, перспективи їх розвитку з точки зору штучного інтелекту. Комп’ютер — це звичайний інструмент чи самостійний суб’єкт?
10. Комп’ютеризація XXI століття. Перспективи розвитку
Визначити, які сфери людської діяльності ще не комп’ютеризовані, де комп’ютеризація необхідна, а де вона категорично недопустима, і чи потрібна вона взагалі.
11. Клавіатура. Історія розвитку
Історія розвитку клавіатури з початку 70-х років і до наших днів. Які клавіші за що відповідають, навіщо були введені і чому клавіші, які вже не виконують тих завдань, для виконання яких були спочатку введені (наприклад, Scroll Lock), до цих пір не визначені.
12. Історія операційних систем для персонального комп'ютера
Порівняти сучасні ОС з давнішими, які вже не використовують. Виділити відмінні та подібні риси.
13. Мобільні віруси — міф чи загроза?
Визначити, що таке мобільні віруси. Чи всім мобільним пристроям вони загрожують? Як ставитися до проблеми мобільних вірусів?
14. Соціальні мережі в житті сучасних школярів
Розглянути вплив використання соціальних мереж на навчання, відпочинок і здоров’я молоді.
    15. Інтернет-залежність — проблема сучасності
Визначити причини виникнення інтернет-залежності та можливі шляхи її подолання.
16. Видатні інформатики
Систематизувати інформацію про видатних вчених, які зробили важливий внесок у розвиток інформатики як науки.
17. Комп’ютер і його дія на психологію та поведінку дитини.
18. Цифрова інформація в нашому житті.
Дослідити основні ідеї, теоретичні і практичні принципи, що лежать в основі сучасних цифрових технологій і пристроїв. Як здійснюється кодування звукової інформації? Чому колір поданий в декількох палітрах?  Як навчити комп’ютер грамоті? Як оцінити інформацію?
19. Імена та відкриття в історії інформатики. 
Дослідити історію розвитку обчислювальної техніки, вплив видатних особистостей в галузі інформаційних технологій на розвиток інформатики.  В яких трьох основних напрямках розвивається інформатика? Як змусили комп’ютер думати? З якими іменами пов’язане становлення інформатики як науки? 
20.  Вибір комп’ютера  
Зробити усвідомлений вибір моделі комп’ютера, згідно з наяв­ними початковими умовами; змоделювати ситуацію практичного застосу­вання матеріалу з теми «технічні характеристики складових комп’ютера»; навчитися культурі поведінки в ситуації продавець - покупець. Ключове питання: Який комп’ютер вибрати? Як визначити, виходячи з потреб користувача, найбільш підходящу конфігурацію ПК?  Які технічні характеристики основних складових персонального комп’ютера цікавлять користувача?  Як зробити розрахунок вартості вибраної комплектації? 
21. Інформаційні товари та послуги.
Який рівень інформаційних послуг у вашому місті (районі, селищі)? Проаналізувати структуру інформаційних послуг та динаміку їх змін; виявити, які інформаційні послуги й у якому обсязі можна отримати у вашому мікрорайоні; проаналізувати структуру ринку інформаційних продуктів і послуг та ди­наміку змін на ньому; виявити найбільш значущі для учнів інтернет-ресурси й оцінити можливості задоволення навчальних потреб учнів. 
22. Спільна діяльність в мережі Інтернет 
Як можна організувати спільну діяльність в мережі Інтернет? Виявити найбільш значущі для учнів інтернет-ресурси; про­аналізувати їх структуру та динаміку змін; з’ясувати можливості та потреби учнів у ви­користанні соціальних сервісів Веб 2.0; сформулювати рекомендації щодо ефективного використання Інтернету для спілкування та спільної творчої роботи, генерації ідей, об­говорення плану їх реалізації й отриманих результатів. 
23. Інформаційна безпека особистості
Як забезпечити інформаційну безпеку та дотримання авторських прав? З’ясувати, кому та від кого слід захищатися під час організації та проведення інформаційної діяльності, зокрема, в мережі Інтернет; як забезпечити власну інформаційну безпеку; визначити способи захисту авторських прав в Інтернеті, правила коректного поводження з авторськими правами інших; відшукати ресурси, які краще ви­користовувати в навчальних дослідженнях, щоб не порушити авторських прав. 
24. Бізнес-план: планування успіху
Учні та бізнес — це реальність?  Ознайомитися із правилами складання бізнес-планів, дізнатись, які фонди й організації проводять конкурси на кращий бізнес-план серед молоді; проана­лізувати потреби вашого регіону (міста, селища), створити власний бізнес-план та напи­сати аргументованого листа до зацікавлених осіб з проханням прийняти його до розгляду й дозволити презентувати власні ідеї. 
25. У здоровому тілі здоровий дух». 
Як впливає здоровий спосіб життя на успішність людини. Дослідити історії успішних людей різних професій та визначити критерії успішності; оцінити роль здорового способу життя як фактору успіху людини в соціальній, професійній сфері та сімейному житті; обговорити способи організації здоро­вого способу життя та сформулювати рекомендації «10 правил життєвого успіху». 
26. Добро починається з тебе»
Що я можу зробити для покращення життя вже сьогодні? 
Дослідити проблеми вашого регіону: соціальні, екологічні, куль­турні; визначити шляхи їх вирішення силами учнів вашої групи, навчального закладу, громади; спла­нувати та провести соціальну акцію: благодійний концерт чи ярмарок, екологічний рейд, фестиваль соціальної реклами тощо. 
27.  Пишаємось, що українські. Мета: дослідити історію розвитку комп’ютерної техніки в Україні та визначити, які досягнення в цій галузі має Україна та українці. 
28. Захоплення і редагування цифрового відео з використанням системи нелінійного відеомонтажу».
29. Інтернет-залежність – проблема сучасного суспільства.
30. Інформаційний бізнес.
Домашнє завдання.
Проаналізувати відібрану до проекту інформацію, внести корективи.
Урок № 70. Контрольна робота. Пройти тест ТУТ або Тест Д/з.: Результат надіслати виконавши скріншот.
Результат надіслати на електронну пошту: juliaivanchenko18@gmail.com

1 коментар: